zaterdag 12 februari 2011

Tips en Ervaring


Kan jullie hulp wel een beetje gebruiken.. en
waar kan ik beter ervaringen en tips vragen dan hier!

(lillelykke.blogspot.com)

Het gaat nl om onze keuken/tafel en stoelen. Deze laatste zijn 
compleet versleten, we hebben een mix van oude knopstoelen 
met zo'n rieten zitting. Ondertussen heb ik denk ik al een 
strobaal in de stofzuiger zitten!

Nu denken we over de aanschaf van een oude (zweedse) klepbank.
Lijkt me super.. Nu staan deze op 'plaatjes' altijd wel erg mooi
aan tafel, maar hoe werkt dit in de praktijk? 

Wie heeft er ervaring mee? en wordt het als lastig ervaren, 
het letterlijk aan tafel schuiven;)

Alvast super bedankt voor jullie reacties en een
heel fijn weekend!

Liefs, Sonja




15 opmerkingen:

  1. wij hebben zo'n bank, en de kinderen zitten er altijd op..
    hij staat tegen de tafel aan, en ze klimmen over de leuning heen, om te gaan zitten.
    met mijn formaat passen er zo 4 op een rij..
    wij volwassenen zitten er ook wel eens op, maar dan iets van de tafel af.
    ik vindt het mooi staan en ook handig dus.
    vooral ook die klep, want er kunnen heel veel knutselspullen van dochterlief in..
    groet en ik hoop dat je wat hebt aan deze tip..
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er geen ervaing mee, maar heb laatst wel een hele mooie zien staan in een hoek nog wel super was die. Succes met het maken van je keuze.

    groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat supergaaf. Of je er ook lekker lang aan kunt tafelen weet ik niet maar mischien is dit wel niet aan de orde. Succes met je keuze.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er geen staan maar staat wel op mijn wenslijst...ik denk met een paar heerlijke kussens erop wellcht een gemaakt van een oude graanzak dat het heerlijk zit..

    Liefs en een fijn weekend,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sonja,
    Mijn vriendin had in haar andere huis zo'n bank. Zij vonden hem ideaal! Ik vond het heerlijk zitten trouwens. Haar man had hem zelf gemaakt. (Harry westhoeve hij maakt ook zelf keukens en heeft zijn bedrijf in Ouddorp)
    Hoop dat deze reactie binnenkomt ;-)
    groetjes Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je van te voren goed informeert, ik zou het niet weten, maar kan mij voor stellen dat het in de praktijk misschien niet geheel makkelijk werkt!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi ...ik wil dat ook heel graag maar zal ook niet weten of het handig is...onze tafel is nl 3 meter.....en dan moet de bank wel groot zijn ook.....maar word ie dan niet te zwaar......kom je er makkelijk op etc etc......ben benieuwd naar de reacties...liefs fijn weekend van mij..........❤ ❤ ❤ ❤ ❤......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb alleen maar ervaringen met hoekbanken die je o.a. veel in Zwitserland ziet. Wel zo'n beetje hetzelfde idee dat je moet schuiven. En dat is nooit een probleem. De opbergruimte is ook ideaal.
    Ik zou zeggen "Doen" !
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heb ook geen ervaring met een klepbank.denk dat het wel leuk zal staan in de keuken heerlijk wat heb jij een licht zo in de keuken, fijn.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik heb een klepbank. Ten eerste staat het heel decoratief en hij staat bij mij zo'n 20 cm van de tafel af. Ik ben degene die er gedurende het eten op zit. Ik heb er geen moeite mee. 4 leuke kleine kussentjes erop en in de bank liggen wat dikkere kussens voor als me er langer zit. Succes met je keuze. Weet je al waar je de bank wilt kopen? Kleine tip: www.demooistemeubelen.nl Daar heb ik de bank ook gekocht. Ik zal mijn bank binnenkort op mijn blog zetten, heb je enig idee.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sonja,
    Ik heb geen klepbank.... ik weet alleen wel van vroeger thuis dat het altijd een klimpartij was op er op te komen.... en ook vaak ruzie om wie dan waar moest zitten of te weinig plek had ( maar ja met 9 kinderen is dat ookniet zo gek;-))... als je met weinig bent....de klepbank!
    Ik vind je keuken geweldig!
    En je banner..... ik zag van de week zo'n struik staan en wil hem nog fotograferen...Super!
    Ga je volgen!
    Groeten,
    Madeliefste

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kom je een keertje thee drinken, kun je voelen hoe ie zit?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Sonja,
    Mijn ouders hebben 1 en hij ligt heerlijk, het is niet voor het lange tafelen..maar wel lekker met je beentjes op de bank met een kopje thee ff kletsen..waar je om moet denken is hoe diep hij is..sommige zijn 45? 48? cm weet niet wat normale diepte is..maar die hadden mijn ouders eerst en nu hebben ze 1 van 55 cm en dat is zoveeel fijner, je kan er veel lekkerder op zitten en zolang je hem niet te vol stopt(onder de klep) en je een laminaat of tegelvloer hebt is hij heel makkelijk te schuiven..(geen hoogpolig tapijt dus)

    Groetjes
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier ook geen bank, maar ik denk dat je hem waarschijnlijk zo neer zet hoe het lekker zit en hij ook zo blijft staan? Maar ja als je kids willen eten...tja..tafel naar je toe schuiven:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. gorgeous!
    lovely , Sonja!
    happy weekend :)
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je berichtje.. Leuk!

Groetjes, Sonja