dinsdag 1 juni 2010

Koorts


Huisje lekker schoon, nu de (moes)tuin nog even na lopen, vooral de aardbeien ;) Ze groeien hard hoor nu.. mjammie.


Oh er is er al eentje 'om op te eten' 
Gauw doen voor de vogeltjes het in de gaten hebben,
wordt tijd voor een netje..


Hectische weken zijn het zo voor de vakantie.. was de afgelopen week ook lees-sportdag-fotograaf-en vervoermoeder voor de oudste twee, ze zochten ook nog hulpmoeders voor een musicaldecor van groep 8 en ben 'gewoon' moeder voor de jongste. Want Jeroentje zit niet lekker in zijn velletje.. al weken is hij verkouden, dan weer iets minder dan weer iets meer. Veel gebroken nachten en eergisteravond was er weer een lichte Pseudokroep aanval, brr.. ik weet nu een beetje wat het is, want anderhalve week geleden had hij dus een 'echte'. Wauw, dat is heftig, wat heeft het ventje het dan benauwd zeg en hoesten... als een zeehond. Erg angstig om te zien..

Beetje onzeker als het te lang duurt, heb ik toch maar de huisartsenpost gebeld (het gebeurd dan altijd als mijn mannetje nachtdienst heeft) Als advies kreeg ik om een rondje buiten te gaan doen, iets koelere lucht zou moeten helpen of stomen in de douche is ook goed. Oke dan maar allebei.. Jasje aan slofjes aan, daar liep ik met een klein knulletje op mijn armen buiten in de kou, om 12 uur 's nachts. Alleen maar huilen dat hij graag wilde slapen en hoe meer hij huilde hoe benauwder hij werd.. Gelukkig na een tijdje iets gerustgesteld en binnen het half uurtje wat de HAP al aangaf, ging hij iets rustiger 'piepen'. Na de warme douche toch lekker gaan slapen en de volgende dag... nix meer aan het handje! (ook dat was al gezegd door de assistente). Gelukkig maar..

Maar nu speelt het weer een beetje op, snurken dat hij doet..! Keeltje zit behoorlijk dicht, klieren voel ik gewoon zitten onder zijn oortjes. Nu eerst maar even naar de huisarts, kon vanmorgen al gelijk terecht... en zoals verwacht, even een kuurtje gekregen en daarbij moet het toch wel weer overgaan.


Verder heerst er nog iets in huis, oranje-koorts!
Hellup.. zijn er ook voetbal-blog-vrouwen??

Hmm, ik weet het niet hoor.. met vier mannen in huize@home en dan beginnen over 14 dagen de voetbal wedstrijden. Om me heen gaan er steeds meer dingen me aan de komende periode herinneren. Nergens kan ik iets kopen of ik krijg wat.. oranjes!


en die toeter.. wie die heeft uitgevonden!?


Een oudje dat ik die over het hoofd heb gezien bij het opruimen


last but not least..

;)

Fijne zonnige dag morgen, het wordt heerlijk..
Komt heel goed uit, de kinderen hebben Sportdag.


4 opmerkingen:

  1. ach arme Jeroen! hopen dat het kuurtje zijn werk doet, en dat ie gauw opknapt! En als je het niet uit kan houden tijdens het wedstrijdgedruis, mag je gerust op mijn zoldertje komen knutselen hoor :-) (ze zijn toch niet 's nachts, die wedstrijden?)
    fijne sportdag morgen, wij gaan iets anders doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook twee jongens die de oranjekoorts al flink te pakken hebben, maar moeders moet er niets van weten. Zolang het op de slaapkamer blijft (of aan polsen idd) vind ik het nog net goed.
    Beterschap voor je jongste!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Arm manneke!! Hoop dat hij snel weer opknapt!!
    Hier gelukkig!! geen voetbalellende...pfieuww

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap voor Jeroen, hopelijk is hij gauw weer helemaal beter en heeft hij alleen nog maar oranjekoorst.

    Lieve groet,

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je berichtje.. Leuk!

Groetjes, Sonja