vrijdag 14 mei 2010

Vogelspotten


Wat een titel voor deze post.. kon er eigenlijk niets anders voor verzinnen. Ik heb het nl echt gedaan..  haha. Gisteren was ik al even met de kinderen vliegtuigjes gaan spotten, kleintjes hoor, van die modelvliegtuigjes en vandaag dus een vogeltje ;)

Af en toe liet een klein vliegtuigje snoepjes vallen: rennen!!

Zo kwam het..

Thuis gekomen uit mijn werk (eerste werkdag en gelijk stralend weer.. hmm) kon ik het niet laten om even de tuin in te gaan. Niet echt veel kans gehad om in de tuin te rommelen deze vakantie en nu is het er heerlijk weer voor. De allereerste nieuwkomer die ik tegen kwam, was deze:


Of ik daar nu blij mee moet zijn. Eigenlijk is tie best mooi van zo dichtbij. Maar wat zijn het vervelende .. om ze weg te krijgen! (snap niet dat het konijn ze lekker vindt!) Als het nu de enige was, zou ik nog zeggen.. oke, maar het zijn er tientallen!! (en als ik er niets aan doe, volgend jaar honderd)


..


schoffel, schoffel...

Ik hoorde al steeds wat gepiep vanaf de veranda en ja hoor, het komt uit dit vogelhuisje. Er zit een nestje met jonge vogeltjes in en tegelijk hoorde ik pok. Hey.. daar vloog een koolmeesje met een vaart naar binnen dat ze nooit mis vliegen, door zo'n klein gaatje. Even meegluren..




Daar komt het meesje weer, met iets in het snaveltje..


Twee tellen later:


Kust veilig?



Ga ik weer..


Pok, weer terug..


even gluren..


Kust veilig? (lijkt wel of ze naar me kijkt ;)


Daar komt 'pa-pa' aangevlogen,
een klein stukje vleugel is al te zien..


Iieee, vol in de rem!


en wegwezen..


Gauw terug naar binnen..

 

Wat enig om te zien hoe druk ze bezig zijn met het af en aanvliegen om te zorgen voor de kleintjes. Net als de vliegtuigjes.. even snel iets te eten droppen.

"Zo, nu maar knus naar jullie warme nestjes en denk erom,
oogjes dicht en snaveltjes toe"


~Slaap Lekker~
;)


7 opmerkingen:

  1. Achhhhhhhhhhhhhhh wat schattig !!

    Genomineerd met de leukste /mooiste post van de afgelopen week !!

    Je hebt een ereplaats !! echt zo geweldig !! ik kan hier echt zo van genieten.............welterusten..........fijne dag morgen ! Sonja.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat heerlijk...echt genieten!
    Voor jou ook: Slaap lekker!!

    groetjes Hil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk he, die vogeltjes! Heb je al geklikt op die uil op mijn log? Kan je meegluren ín de nesten! Echt mooi joh..het blijft wonderlijk allemaal zo dicht bij huis!
    groetjes, en tot maandag weer he :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, hoe je dit hebt weten vast te leggen met je camera. In het begin dachten wij dat er ook in ons kooitje een nestje kwam maar helaas hebben ze zich bedacht.
    FIjn weekend,
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een geweldig leuke post is dit , mooie reportage heb je gemaakt van de af en aan vliegende vogel , dat moet je ook net even treffen hè.
    Ook nog gefeliciteerd met je trouwdag afgelopen maandag , jullie zagen er mooi uit op de foto .
    Fijn weekend verder , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh.... wat gaaf dat je dit allemaal zo vast hebt kunnen leggen en dan dat verhaal erbij...geweldig! Hier zit vaak een specht voor het huis, maar telkens als ik met m'n camera komt istie gevlogen!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben altijd verbaasd hoe ze met een rotgang door dat kleine gaatje kunnen vliegen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je berichtje.. Leuk!

Groetjes, Sonja