zondag 21 maart 2010

Hallo, wie is daar..


Besef me net dat volgend weekend de klok alweer
een uurtje vooruit gaat.

Hoe zat het ook alweer met het ezelsbruggetje, oja voorjaar-vooruit.
Er zijn nog twee leuke: je wint-er-tijd mee als de wintertijd in gaat (die dag duurt namelijk 25 uur) en in het Engels bestaat er het ezelsbruggetje: spring forward, fall back (lente/spring vooruit, herfst/val terug).

Hoe ik hier nu zo aan denk, komt omdat Jeroen, de jongste van 4 's morgens nl heel vroeg wakker is! Vanmorgen was ik al voor 6 uur beneden (vroege dienst vandaag) en daar hoorde ik alweer wat gestommel. Nee, nog even niet dacht ik nog.. Snel het ene brandende keukenlichtje uit en muisstil bleef ik staan (ongemerkt hield ik zelfs ook mijn adem in ;) Ik hoorde dat hij ging zitten op de bovenste traptrede.. eventjes was het stil en plots riep hij: 

halllooo.... wie..is.. daar?
haaalllohoooo... wie is daar..!

Glimlachtend keek ik om een hoekje van de trap en jawel hoor, een lach van oor tot oor en al vrolijk kwebbelend kwam hij de trap af. (dat heeft hij niet van mij!) 

Mijn boterhammetjes waren al snel verhuisd naar een ander bordje en daar zaten we dan, zaterdagmorgen vroeg, kwebbel de kwebbel de kweb, samen aan de keukentafel.

Volgende week wordt het waarschijnlijk theoretisch iets later..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dankjewel voor je berichtje.. Leuk!

Groetjes, Sonja